woensdag 23 mei 2012

Keukenperikelen

Naast freubelen heb ik nog een grote hobby: rommelen in de keuken.En dan bedoel ik niet de dagelijkse maaltijd van aardappelen, groente, vlees. Nee, ik experimenteer liever een beetje. Zoals zelf taugé kweken. Erg leuk en super lekker. Dit is een blijvertje!
Op vele blogs was ik het al tegen gekomen: paardenbloemenstroop. Je plukt wat paardenbloemen (ik heb dagen bruine vingers gehad :-( ) en doe de gele draadjes met wat schijfjes citroen en water in een pan. 

Eventjes laten koken en dan een nachtje laten staan.

De volgende dag zeven en met suiker aan de kook brengen. In laten koken tot de gewenste dikte en na het afkoelen is het smullen geblazen. Heerlijk op een beschuitje maar ook heerlijk op een toastje met geitenkaas.

Zelf pasta maken is eenvoudig en geeft voor mij het ultieme "back to basic" gevoel.

En wat dachten jullie van een lekker prutje van allemaal verse groenten koken en dit dan vervolgens op een home made pizzabodem leggen.

Beetje ham en mozzarella erop en na het bakken afmaken met rucola uit eigen tuin. Smullen maar!

Tsja en er gaat natuurlijk niets boven een lekker stukje appeltaart.

Denk nou niet dat ik dit allemaal op dezelfde dag heb klaargemaakt (en opgegeten ;-)) want dat is natuurlijk niet zo. Dit is zomaar een greep uit mijn keukenperikelen van de afgelopen weken. 

Groetjes, Karin

1 opmerking:

  1. Hoi Karin, ziet er allemaal erg appart en goed uit. Zelf ben ik geen keukenprinses maar vind het altijd geweldig als iemand dit wel is. groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen